CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, May 16, 2011

menu arini..

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم


Salam semua..pening kan jadik tukang masak ni..hari2 kene pikir nak masak ape,dan semestinye menu yg terpilih untuk dimasak menepati citarasa orang2 yg nak makan..tu belum lagi bab2 tetiba ade yg nak request nak makan apa...huhuh

Pagi tadi mama masak spageti bolognese je utk bekpes..tu kes taktau dah nak masak ape..anak2 kat umah ni prefer samaada lempeng,jemput2 or kuih bom.(ni ala2 jemput2 gak tapi bulat2 mcm bom sbb ma buh yis bg naik adunan tepung tu...)..tapi memandangkan bekalan tepung dah terhad,nak kuar belanja lambat lg..tggu papa offday..jd bongkar2 kabinet antik mama tu..nampak pulak spageti n kuah pun ade..bukak freezer ade pulak bebola daging..ok cantik la..cukup bahan untuk spageti bolognese ala mama...heheh...


spageti bolognese ala mama..

Tengahari pulak mama masak kembung masak taucu,sawi masak air dan ikan goreng utk anak2..menu yg ringkas tapi membuka selera mama..yelah tekak org kg..Alhamdulillah kenyang dah arini...Syukran Ya Allah atas kurniaan rezeki ini...

ikan goreng utk anak2..


ikan kembung masak taucu..


sawi masak air



3 comments:

  1. sedapnya ikan goreng tu..

    ReplyDelete
  2. sy pon cam tu...hr2 masak, smp tak tau nak atue menu dah...btw, ok la tu...kadang2 yg simple2 ni lg membangkitjan selera...menu i hr ni, mee kari..sajalah nak share...

    ReplyDelete
  3. mmg mebuka selera...ikan goreng tu paling membuka...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...